Yoga by Jo

Vernieuwd lesrooster

KLIK HIER!

Tarieven

Proefles is gratis!

CONTACT

Welke Yoga lessen kunt u volgen?

Hatha yoga is de meest lichamelijke vorm van yoga, meestal wordt het alleen ‘yoga’ genoemd. Hatha betekent de zon (=ha) en de maan (=tha), wat ook symbool staat voor ratio en emotie,
links en rechts, lichaam en geest, inspanning en ontspanning etc. De les bestaat uit lichaamshoudingen (asana’s), ademhalingsoefeningen en ontspanningsoefeningen. Yoga leert je gedachten en stress los te laten, bewuster adem te halen, het helpt lichamelijke klachten
te verminderen, doorbloeding in spieren en organen verbeteren, je wordt soepeler en je versterkt je spieren.

Deze yogavorm is geschikt voor mensen die een rustigere yogales willen. Geschikt voor mensen met blessures, senioren, vrouwen die zwanger zijn of net bevallen zijn en voor alle anderen die een rustige yogales willen.

Een actieve, pittigere yogales die zich zowel richt op kracht als op flexibiliteit. De houdingen volgen zich in een flow op.
Ook zeer geschikt voor mannen.

Yin Yoga is een rustige vorm van yoga. De les bestaat voornamelijk uit zittende en liggende houdingen. In Yin yoga worden posities langer vastgehouden (gemiddeld 3-5 min) en er wordt geen/weinig spierkracht gebruikt. De houdingen zijn vooral gericht op het versterken en het versoepelen van bindweefsel en gewrichten. Yin yoga is een mooie aanvulling op de andere yogavormen (yang) en mensen met blessures.

Het eerste gedeelte van de les is actief; spieren worden soepeler en versterkt. Het tweede gedeelte van de les is gericht op loslaten; houdingen worden langer vastgehouden en zijn gericht op het versoepelen en versterken van bindweefsel en gewrichten.
Een les waarin je fysiek uitgedaagd wordt en geheel tot rust komt.

Onder functionele training verstaan we een krachttraining waarbij ook balans en stabiliteit wordt verbeterd. Tijdens deze trainingen, worden de spieren getraind door middel van lichaamsgewicht (TRX), kettelbells, speedladder en losse gewichten. Op deze manier trainen we het lichaam om activiteiten in het dagelijkse leven met gemak en zonder lichamelijke klachten te kunnen uitvoeren. Door deze manier van trainen wordt het lichaam sterker en komt in balans, waardoor de kans op blessures in het dagelijkse leven afneemt. De training bestaat uit 30 min functioneel krachttrainen, 20 min yogahoudingen, 10 min eindontspanning. Deze training is voor elk niveau, jong en oud, man en vrouw. Er wordt getraind in kleine groepen.

Vind je begeleiding ook altijd zo fijn tijdens een les? Tijdens een individuele les is er meer tijd en ruimte voor specifieke aandacht.
Een les speciaal op maat gemaakt naar jouw wensen en behoeften.

Voordelen Yoga

Kies de Yogales en start met je training!